torsdag 18 december 2014

Enkelt födelsedagskort

Blev lite hastigt medbjuden på en födelsedagsfest, och jag tycker inte om att komma tomhänt. Så något ville jag skapa, så det fick bli ett ganska enkelt kort.

Stomme av vit cardstock 15x15 cm, med enfärgad matta under. Mönsterpappret som jag valde var så vackert att jag inte ville dölja det med något motiv så jag har bara distressat kanterna lite och lagt glitterlim på fjärilarna. Stansade ut vita hörn, en vit swirl som jag sen monterade ett blomhörn ovanpå. Blommorna är köpta men bladen har jag stansat med Tim Holtz-stans. Skar till en enkel banner, distressade kanterna på den och böjde till den lite. För att behålla den böjda formen monterade jag distanskuddar mitt under. Använde sen bokstavsstickers från Storyteller för att skriva mottagarens namn och lade sen lite highlight med vit enamel accent.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.