fredag 23 augusti 2013

Epiphany Crafts Shape Studio

Jag har sett dessa tidigare, men inte tyckt att man behöver en... jag menar, vad ska man behöva den för?! Men så såg jag reklam för den på Facebook idag, att man kunde göra egna berlocker (det visste jag ju) till att hänga på sina egna handgjorda smycken. (Aha! Jag som letat efter något att märka handgjorda smycken med - liiite svårt att sy fast en tyglapp liksom.) Så ja, det blir en sak till som åker upp på önskelistan!

I have seen these before, but I didn't thought I needed one... But today I saw a tip on Facebook, that you could make your own charms (I knew that) to hang on your own handmade jewelry. (Aha! I'm looking for something to label handmade jewelry - a bit difficult to sew a cloth patch on a jewelry.) So yes, this one is now on my wish list!
De finns i olika storlekar och former, runda, kvadratiska, med scallopkant, hjärtan..... Jag tror denna på bilden skulle passa mig bäst, i alla fall att starta med - en cirkel på 14 mm. Här kan man köpa startset, stansar & tillbehör. Vore kul att testa faktiskt.

They come in different sizes and shapes, round, square, scallop circle, hearts ..... I think this one on the picture would suit me best, at least to start with - a circle of 14 mm. You can buy starter, punches & accessories here. It would be fun to try, actually.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.