måndag 12 augusti 2013

60-års kort

Ibland när jag får en beställning så bara vet jag vilken stämpel jag måste ha till kortet. Så var det denna gången, men jag visste inte fabrikat på stämpeln! Hur ska jag då hitta den?! Någonstans fanns ändå ett eko av vad företaget kunde heta, så tillsammans med maken spånade vi oss fram till "Stämpelkällan". Ut på nätet och leta..... jaha, de stängde ner i maj i år. Suck... vad gör jag nu?! Jo, jag bildgooglar och ser om jag kan hitta motivet, för då kan jag ju eftersöka det på Facebook! Så jag ut och letade, hittade en bild, och in på fb och hojtade i säkert 5 olika grupper. Jag fick napp till slut, fast bara med uppstämplade motiv, men det räckte ju för stunden. Sen fick jag också napp på gummistämplarna, så nu har jag några mogna damer i förrådet.

Jag ville denna gången göra något roligt och inte bara ett "vanligt" kort, utan någon rolig vikning... då hittade jag denna. Blev faktiskt riktigt bra. Jag har gjort själva påsen/kuvertet av mönsterpapper och sen stämplat lite runt kanterna med swirls och grungestämpel från Stempeglede. Stansade en kant i vit cardstock med en Martha Stewart-stans och monterade ett plisséband och en spets på det. En stor metallblomma limmade jag fast med smältlim och sen två pappersblommor och en metallknapp, och lät sen ett rödvitt band gå runt kortet och upp igenom blommor och knapp och gjorde en rosett. Monterade också två stycken biljetter under blomman, "Hope" och "Wish". Alla papperskanter är distressade med blå distress.


Själva kortet drar man ut från påsen/kuvertet med hjälp av de blandade banden. Framsidan dekorerad med flera papperslager och med stämpelmotivet, Vera gungar, målat med Distress Markers. Jag bara kände att det motivet skulle passa mottagaren perfekt. Och det är lingondryck i glaset, bara så ni vet det. ;-)

Baksidan av utdragsdelen av kortet, samma mattor med mönsterpapper och vitt cardstock som på andra sidan. Faktiskt mycket nöjd med detta kortet.

Stort tack A.J. för hjälpen med motiven och Stort Tack även till M.T. för att jag fick köpa dina damer.

1 kommentar:

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.